banner retouren

Mag ik een artikel retourneren?

Bent u niet tevreden over uw aankoop? U kunt het artikel volgens onze retourvoorwaarden retourneren.

Voor particulieren hanteert DiscountOffice.be de wet koop op afstand: u mag het artikel ongeacht de reden terugsturen. Wel binnen 14 dagen na levering bij ons melden via het retourformulier. Er kan sprake zijn van waardevermindering als u het product intensiever gebruikt dan noodzakelijk is om de eigenschappen van het product te beoordelen. Als u het product incompleet of beschadigd retourneert is er ook sprake van waardevermindering.

Ook zakelijke klanten kunnen een artikel retourneren. Binnen 14 dagen na levering kunt u uw retouraanvraag bij ons aan te melden via het retourformulier. Na beoordeling van uw aanvraag ontvangt u per e-mail meer informatie over de procedure.

Het artikel dient in originele staat en verpakking (indien mogelijk) teruggestuurd te worden. In originele staat betekent dat u het artikel wel mag bekijken maar niet gebruiken.

Is het artikel wel gebruikt? Dan brengt DiscountOffice.be een waardevermindering in rekening.

Retourvoorwaarden

Particulier

Als particulier kunt u altijd om welke reden dan ook uw artikel terug sturen. DiscountOffice hanteert voor consumenten de wet koop op afstand. U dient dit wel binnen 14 dagen na levering bij ons aan te melden via de retourmeldingen-pagina. Tevens kunt u gebruik maken van het printbare ontbindingsformulier (pdf).
De kosten van het terugsturen van de producten zijn voor de afnemer. U dient rekening te houden met ongeveer de volgende kosten: Tot 10 kg (maximaal formaat 100x50x50cm) ongeveer 7 euro, tot 30 kg (maximaal formaat 175x78x58cm) ongeveer 15 euro. Alle afwijkende formaten en gewichten zijn palletzendingen. U dient dan rekening te houden met ongeveer 50 euro aan kosten voor het retourneren van de producten.

Zakelijke klanten

Wanneer u als bedrijf, stichting, school of overheid een artikel wilt retourneren, dient u dit binnen 14 dagen na levering bij ons aan te melden via het retourformulier op de website. Onze afdeling RMA beoordeelt uw retouraanvraag en informeert u per e-mail of deze aanvraag wordt geaccordeerd.

Als u zelf een vergissing heeft gemaakt of u heeft zich bedacht, dan verzoeken wij u dit te melden binnen 14 dagen na levering via het retourformulier. Onze afdeling retouren beoordeelt uw retouraanvraag en informeert u per e-mail of deze aanvraag wordt geaccordeerd. Wanneer het akkoord is en wij hebben het artikel goed ontvangen in ons magazijn, krijgt u het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen gecrediteerd. DiscountOffice hanteert 10% magazijn en handelingskosten voor goederen met een minimale retour waarde van 50 euro excl. BTW.
U dient zelf de goederen op te sturen.

Voorwaarden zakelijke klanten:

De artikelen

  • moeten ongebruikt en in originele, onbeschadigde verpakking ontvangen worden
  • mogen niet bedrukt zijn, tenzij wij ze specifiek voor u op voorraad houden
  • met een houdbaarheidsdatum moet nog minstens 1 maand geldig zijn
  • zoals agenda's, kalenders e.d. moeten nog minstens 10 maanden bruikbaar zijn

Uitzonderingen

De volgende artikelen kunnen niet geruild en/of geretourneerd worden:
  • Softwarepakketten, computer hardware,printers, postzegels, kassa's, inkcartridges en tonercassettes waarvan de verzegeling verbroken of de verpakking geopend is, of die geïnstalleerd of geregistreerd zijn.
  • Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden zoals oordopjes, in-ear-headsets,mondkapjes, waterkokers, koffiezetapparaten (indien geopend).
  • Specials, dat wil zeggen producten die speciaal voor u gemaakt c.q. bedrukt zijn.
  • Bureaustoelen, kantoormeubilair, kantoormachines of presentatiemiddelen die op bestelling worden gefabriceerd, dit zijn producten die zijn aangeduid met een levertijd van 5 werkdagen of langer.
  • Bestelartikelen voor onze zakelijke klanten. Dit zijn artikelen die speciaal voor u worden besteld. U herkent deze producten aan de levertijd, de aangegeven levertijd is '5 werkdagen of langer' of 'levertijd op aanvraag'.
  • Boeketten verse bloemen, kantoorplanten en kerstgeschenken.
  • Voor zakelijke klanten is het alleen mogelijk om de originele besteleenheden te retourneren conform onze website.
  • Artikelen die besteld zijn uit de Outlet-koopjes door zakelijke klanten.
  • Artikelen die beschadigd of incompleet zijn.

Wilt u een artikel retourneren? Dan vragen wij u het volgende stappenplan aan te houden. Zo kunnen wij uw retour zo soepel mogelijk afhandelen.

  • Meld op DiscountOffice.be retourmeldingen dat u een artikel retour wilt sturen.
  • U ontvangt via e-mail een bevestiging van uw verzoek.
  • U ontvangt daarna via e-mail instructies over de afhandeling hiervan.
  • Let op: het RMA adres voor het terugsturen van uw retour ontvangt u per e-mail.
    Op het adres in Asse worden alle retourzendingen helaas geweigerd.
  • Na ontvangst van uw zending, wordt er binnen 10 werkdagen een creditnota opgemaakt en aan u toegezonden.
  • Indien zakelijke klanten, de artikelen retourneren buiten onze retourvoorwaarden om, behouden wij ons het recht voor deze artikelen terug te sturen op kosten van de rechtmatige eigenaar zonder creditering van het factuurbedrag.

Het is helaas niet mogelijk een artikel te ruilen voor een ander artikel, omdat de retourprocedure en de bestelprocedure verschillen. U kunt uiteraard altijd het artikel opnieuw bestellen via DiscountOffice.be.

DiscountOffice.be levert aan prijsbewuste bedrijven, instellingen en particulieren. Het zeer complete assortiment is meestal direct uit stock leverbaar in heel België. Daarnaast zijn op aanvraag nog eens duizenden artikelen leverbaar via een uitgebreid internationaal netwerk.
U komt bij geen enkele andere leverancier voordeliger uit. Elke productgroep is concurrerend geprijsd en voor grote aantallen kunt u een prijsofferte aanvragen. Uw bijdrage aan de verzendkosten is afhankelijk van het orderbedrag. Boven een orderwaarden van € 140,- excl. BTW wordt uw bestelling gratis bezorgd.
Heeft u een vraag over uw order of bent u op zoek naar een bepaald artikel? Wanneer u belt krijgt u geen computer of callcenter aan de lijn, maar een service-gerichte klantenservice-medewerk(st)er. DiscountOffice.be beschikt over productexperts op diverse gebieden die u graag helpen.
Bestelt u voor het eerst? Vele duizenden klanten gingen u reeds voor. Na registratie kunt u veilig online betalen via ondermeer Bancontact. Bestellingen van onderwijs-, zorg- of overheidsinstellingen worden direct verwerkt. Ook overige zakelijke klanten komen hier op aanvraag, of na eerdere bestelling, voor in aanmerking.
Vandaag besteld, morgen geleverd. Voorraadartikelen worden meestal binnen een werkdag bezorgd in heel België.
Bestelt u meerdere artikelen? De verzendkosten zijn eenmalig per bestelling. Mocht een artikel niet op voorraad zijn dan wordt deze kosteloos nageleverd.
DiscountOffice.be doet er alles aan om uw bestelling snel en correct af te handelen. Met die ervaring wordt de service voortdurend verbeterd op alle vlakken. Wat andere klanten van de geboden service vonden leest u na bij de diverse onafhankelijke reviews.
Als particulier geniet u ook van scherpe prijzen en volledige garantie. Zakelijke klanten worden tal van mogelijkheden geboden, variërend van facturering aan de administratie-afdeling tot prijsafspraken per product of verzending.